DOLAR 34,2962 0.03%
EURO 37,4813 -0.08%
ALTIN 2.920,08-0,26
BITCOIN %
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Avrupa’da ‘Yılın Otomobili’ seçilen Jeep Avenger’ı test ettik: İşte elektrikli modele dair tüm ayrıntılar…
65 okunma

Avrupa’da ‘Yılın Otomobili’ seçilen Jeep Avenger’ı test ettik: İşte elektrikli modele dair tüm ayrıntılar…

ABONE OL
27 Haziran 2024 00:27
Avrupa’da ‘Yılın Otomobili’ seçilen Jeep Avenger’ı test ettik: İşte elektrikli modele dair tüm ayrıntılar…
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Jeep Avenger‘ın nasıl bir otomobil olduğundan bahsetmeden önce ilk başta elektrikli otomobiller Türkiye için ne kadar uygun bu konuya değinmemiz gerekiyor.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER

Elektrikli modeller sessiz ve çevreci yapıları ile öne çıkarken aynı zamanda içten yanmalı motorlu araçlara oranla ani hızlanmalardaki başarıları ve çoğunlukla otomobillerin alt kısmında konumlandırılan bataryaları ile çevik bir karaktere bürünüyorlar. Ani hızlanma potansiyelleri ve ağırlık merkezlerinin batarya ile yere oldukça yakın olması özellikle sportif kullanımı öncelikli tutanların beğenisini kazanıyor.

Ayrıca sürüş için gerekli olan enerji için tüketim ise fosil yakıt tüketenlere oranla çok daha düşük.

Dezavantajları ise pek tabii ki şarj süreleri. Bu sorun ise otoparkı olup bu alana şarj istasyonu kurabilecek kullanıcılar için önem arz etmiyorken kamuya açık şarj istasyonlarını kullanacaklar için öne çıkıyor. Şarj istasyonlarında beklemenin yanı sıra buradaki ücretlendirme 100 kW hızlı şarj için ev elektriğine oranla  ortalama yaklaşık 3 kat daha pahalı. Kısa sürede otomobili şarj etmek isteyenlerin bu farkı ödemesi gerekiyor.

JEEP AVENGER

Tekrar konumuzun başına yani Jeep Avenger’a dönersek bu model de elektrikliler içinde güçlü bir oyuncu. Avrupa’da yılın otomobili seçilen model B segmentinde yer alan bir SUV. Modelin uzunluğu 4.08 metre, genişliği 1.78 metre, yüksekliği ise 1.53 metre.

Direksiyon başında arka taraf haricinde görüş açıları iyi olan model sınıfının gerisinde kalmayıp arka taraftaki yolcular açısındansa yeterli seyahat alanı sağlayacak boyutlarda.

İç kısımda konsol tasarımı ve direksiyonun yapısı diğer bazı elektrikl modeller gibi fütüristik bir yapı ile bir otomobilden çok, başka bir şeyin içindeymişsiniz hissi uyandırmıyor. Modelde kullanabileceğiniz pek çok işlevi dokunmatik ekran üzerinden yapabiliyorken fiziksel tuşlara da yer veriliyor. Elektrikli otomobil üreticileri son dönemin trendi olarak fiziksel tuşları ortadan kaldırırken yan ayna ayarları bile artık konsol üzerindeki ekranlarda yapılmaya başlandı. Avenger bu trendi pek umursamayarak iyi yapmış. Ancak otomobilin iç kısmında ufak bir de eksiği var. O da otomobilin rengini siyah, yeşil sarı, bej, kırmızı gibi 8 farklı seçenek arasından belirleyebilirken iç kısmın renginin belirlenememesi. İç kısımda koltuklar ve konsol yalnızca sarı renkte sunuluyor. İç kısımda kullanılan bu renk; sarı, siyah ve beyaz gibi gövde renkleri ile uyum sağlayabilirken diğer renkler için uyumlu değil. Bu konuda Jeep’in Türkiye distribütörü TOFAŞ yetkililerinden iç kısımda farklı bir renk seçmek isteyenlerin bir süre daha beklemesi gerektiğini öğrendik.

ŞARJ SÜRESİ

Maksimum 100 kW ile şarj olabilen otomobilin bataryasıysa bu sayede yüzde 20’den 80’e 24 dakikada çıkabiliyor. 1 dakika şarj ile otomobil ortalama 10 km menzil sağlıyor. Otomobilin ortalama menzili ise 400 kilometre. Maksimum hıza da 150 km/sa.

Kullandığım süre içinde 100 kilometrede ortalama 20 kWh enerji tükettiğim otomobil evde şarj edilmesi durumunda bu değerlerle 44 Türk Lirası bedelle 100 kilometre katedebiliyor. Hızlı şarjda ise bu bedel 175 TL’ye çıkıyor. Jeep’in açıkladığı ortalama tüketim ise 15.4 kWh. Benim ifade ettiğim 20 kWh tüketimin çok daha üzerine çıkabilir mi diye düşünenler içinse rahatlıkla zor olduğunu söyleyebilirim.

TAMAMEN SESSİZ

Elektrikli modeller sessiz yapısı ile bilinirken hiç ses çıkarmıyor da değiller. Çoğu modelde cılız da olsa elektrikli motorun sesi duyulurken Jeep Avenger yalıtımı ile bu sesi de neredeyse hiç duyurmuyor. Diğer modellerden ayrıldığı en önemli özelliği ise 6 farklı sürüş modu. Modeli rakipleri arasında incelediğimizde sürüş modları ile kamp ve doğa seyahetlerindeki sürüş performansı ile öne çıkıyor. Dört çeker elektrikli modeller oldukça pahalıyken önden çekişli Jeep Avenger çamurlu ve kum yollarda sürüş yapabilmenize imkân sağlıyor.

Bir diğer beğenimi kazan unsur ise B modu oldu. Otombil ile D tuşuna ikinci kez basarak B moduna geçiş sağlanıyor. Bu mod ile otomobil sürüş sırasında hem daha az enerji harcıyor hem de ani olmayan yavaşlamalarda fren pedalına basmanıza gerek kalmıyor. Bu modu içten yanmalı motorlu araç kullananlar için şöyle anlatabilirim: Düşük vites ve yüksek devirle yol alırken ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde aracın yaptığı motor freni ile benzer bir yavaşlama söz konusu.

SONUÇ

Genel olarak değerlendirdiğimizde Jeep Avenger segmentinde güçlü bir rakip. Kamp ve doğada kullanım özellikleri ile elektrikli B SUV’lar içinde şu anda rakipsiz diyebiliriz. Rahat kullanımı ve elektrikli olmayan otomobillerden alışık olduğumuz yalın iç tasarımı ile ilk defa elektrikli bir otomobil almak isteyenler için de iyi bir seçenek. Otomobilde beğenmediklerimse ilk olarak iç kısımda renk tercihi yapamamak ve ‘Yılın Otomobili’ seçilmesi ile oluşan beklentimin altında kalan iç kısımdaki malzeme kalitesi.

JEEP AVENGER FİYAT

Jeep Avenger Electric’in fiyatı Türkiye’deki tek donanım paketi Summit ile şu anda 1 milyon 729 bin TL.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusu veren siteler herhangi bir mali kayıp riski olmadan oyunları öğrenmelerine yardımcı olur. Özellikle casino oyunları gibi karmaşık kurallara sahip oyunlarda, deneme bonusları kullanıcıların oyun mekaniklerini ve stratejilerini anlamalarını sağlar.
Online bahis siteleri kullanıcıların spor müsabakalarına bahis yapmalarını sağlar. Türkiye'de yasal bahis siteleri, Spor Toto Teşkilatı tarafından denetlenir. Yabancı bahis siteleri ise lisanslı olup, uluslararası alanda hizmet verir. Bahis siteleri, mobil uygulamalarla da kolay erişim sağlar
deneme bonusu veren siteler